Retours

Een retour registreren

  • scan het artikel of voer de artikel code in zoals een gewone verkoop
  • geef als aantal -1 in en tik op de knop aantal (of het juiste aantal dat werd geretourneerd in negatief)

Deze werkwijze kan

  • ofwel op een ticket met alleen de retour gebruikt worden, maar kan ook gecombineerd worden met een andere verkoop (bvb bij een omruiling)
  • ook gebruikt worden om een foutieve verkoop te corrigeren (bvb aantal was te groot en is te laat opgemerkt)

Terugbetaling

Als er bij een retour een bedrag terug te geven is wordt standaard een tegoedbon voorgesteld. In dit geval verschijnt naast het saldo te betalen de aanduiding 'Bon' waar normaal 'Te betalen' of 'Terug' staat:

Er zijn echter 2 alternatieven:

  • ofwel toch cash teruggeven
  • ofwel het bedrag tegenboeken op de schuld van de klant of met andere woorden, zijn schuld verminderen

Dit kan met behulp van de 3 knoppen:

  • 'Refund' #149: forceer een teruggave
  • 'Debt' #150: forceer een tegenboeking op schuld (er moet dan ook een klant gekozen worden)
  • 'Voucher' #151: forceer een bon

Die indicatie naast het saldo te betalen wordt dan respectievelijk 'Terug', 'Schuld' of 'Bon'.

Meer info over de verschillende knoppen op de kassa en hoe ze op het kassa scherm te zetten vind u bij 'Kassa layout'. Als u het eerst eens wil testen vooraleer knoppen toe te voegen op de kassa layout, kijk dan eerst even bij 'Knop bestaat niet op het kassa scherm'

Zie ook Tegoed- en cadeaubonnen